Ekonomi

Coca-Cola HBC ilk çeyrekte güçlü gelir bildirdi, kar görünümünü korudu

Coca-Cola ürünlerinin şişeleyicisi olan Coca-Cola HBC AG, kahve, enerji ve gazlı içeceklerine yönelik güçlü talep nedeniyle ilk çeyrek gelirlerinde piyasa beklentilerini aşan önemli bir artış bildirdi. Yüksek maliyetlere karşı fiyat artışına giden şirket, Mısır ve Nijerya’daki devalüasyonlara rağmen güçlü satışlarını sürdürmeyi başardı.

CEO Zoran Bogdanovic, şirketin devam eden maliyet enflasyonunu azaltmak için ilk çeyrekte fiyat ayarlamaları yaptığını, ancak bu ayarlamaların geçen yılın aynı dönemindeki kadar yüksek olmadığını belirtti. Daha düşük enflasyon seviyeleri nedeniyle fiyat artışlarının geçen yıla kıyasla daha ılımlı olmasının beklendiğini kaydetti.

ABD’li içecek devi Coca-Cola’nın %21’ine sahip olduğu İsviçre merkezli şişeleyici, 29 Mart’ta sona eren çeyrekte organik net satış gelirlerinde %12,6’lık bir artış kaydederek 2,23 milyar Avro’ya (2,39 milyar $) ulaştığını bildirdi. Bu performans, analistler tarafından öngörülen %9,5’lik organik gelir artışını aştı.

Açıklamanın ardından Coca-Cola HBC hisseleri %2,3’e varan bir artışla 2.634 pence’e yükseldi.

Şirket yılın tamamı için tahminlerini teyit ederek organik faaliyet karının %3 ila %9 oranında artmasını bekliyor. Bu görünüm, şirketin yatırımları artırma ve yeni markalar sunma planlarıyla destekleniyor. Bu çeyrekte kasa başına organik gelir de %10,6 oranında artış gösterdi.

Jefferies analistleri, Coca-Cola HBC’nin zorlu koşullarla başa çıkma kabiliyetinin arttığına dikkat çekerek, bu dayanıklılığı son yıllarda ticari kabiliyetlere ve portföy genişlemesine yapılan yatırımlara bağlıyor.

İlgili bir güncellemede Coca-Cola, tüketicilerin dünya çapında şirketin premium gazlı içecekleri ve meyve suları için daha fazla harcama yapmasıyla ilk çeyrek gelir ve kar tahminlerini aştıktan sonra yıllık organik satış tahminini de yükseltti.

Bu makale yapay zekanın desteğiyle oluşturulmuş, çevrilmiş ve bir editör tarafından incelenmiştir. Daha fazla bilgi için Şart ve Koşullar bölümümüze bakın.

3. parti reklam. Investing.com’un sunduğu veya önerdiği bir teklif değildir. Feragat detaylarına buradan bakın veya reklamları kaldırın

haber-termal.com.tr

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Başa dön tuşu